Boost2work

‘Ja, maars’ terug in een ondernemende modus zetten
richting arbeidsmarkt

Wat is boost2work?

Het aantal werkenden die ziek thuis zijn, stijgt zienderogen. Hun aantal is groter dan het aantal werkzoekenden.

Het traject Boost2work helpt hen om terug de stap te zetten richting werk, zelfverzekerd en succesvol.

Een mix van individuele en collectieve sessies in een doorlooptijd van 3 à 4 maanden zorgt letterlijk voor een “boost”.

Bekijk de stappen in deze visual.

Tom:
"In het traject ben ik mondiger geworden. Ik heb terug meer zelfvertrouwen. Ik weet dat ik nog iets kan betekenen."

Wie kan deelnemen?

Boost2work staat open voor:

  • Wie ziek thuis is én in begeleiding bij VDAB-GTB, Idewe of CM
  • Wie ziek thuis is én werknemer is in een bedrijf met een polis gewaarborgd inkomen bij KBC-verzekeringen

Kandidaten voldoen daarnaast aan deze criteria:

  • De kandidaat wil terug werken, maar geeft aan ‘zoekende’ te zijn naar het juiste perspectief: wat wil ik? Wat kan ik? Hoe geraak ik daar? Welke acties moet ik nemen?
  • De kandidaat is bij aanmelding meer dan 1 maand en 1 dag arbeidsongeschikt omwille van een overbelastingsprobleem (mentaal, fysiek of combi)
  • De kandidaat wil zich engageren voor een traject met minimum twee collectieve sessies en maximum 10 individuele sessies, gespreid over 3 à 4 maanden
  • De kandidaat is bereid om naar zichzelf te kijken (introspectief) via opdrachten en oefeningen
  • De kandidaat kan op een constructieve manier in interactie gaan met groepsgenoten
  • De kandidaat staat open voor online coaching, wanneer face-to-face coaching moeilijk of onmogelijk is

 

Een impactevaluatie maakte duidelijk dat 80% van de deelnemers aan Boost2work terug stappen zet richting werk

Tom:
"In het traject ben ik mondiger geworden. Ik heb terug meer zelfvertrouwen. Ik weet dat ik nog iets kan betekenen."


Coach:
"Tom is stukje bij beetje gegroeid, gedreven door zich goed te willen voelen en om steeds beter te weten wat er past bij hem. Puzzelstukjes zijn een geheel geworden."

Hoe kandidaten aanmelden?

Doorverwijzing van een kandidaat kan gebeuren door een partner binnen het Boost2work-project. Op dit moment is dat CM Limburg, IDEWE of GTB/VDAB, KBC-verzekeringen.

De aanmeldcriteria vind je in het bovenstaande criteriakompas én zal je ook moeten aanvinken in dit aanmeldingsformulier.

Vul het aanmeldingsformulier in, samen met jouw kandidaat. Via de knop verzenden komt het terecht bij de Stebo-coaches.

boost2work-logo

Van intake tot actieplan

  • De Stebo-coach ontvangt het aanmeldingsformulier van jouw kandidaat.
  • De Stebo-coach nodigt jouw kandidaat uit voor een intake. Bij een positieve intake start zijn traject met een eerste individuele sessie.
  • Je kandidaat neemt in zijn traject van 3 à 4 maanden deel aan minimum twee collectieve en maximum 10 individuele sessies. In deze sessies versterken de Stebo-coaches de ‘ondernemersvaardigheden’ van jouw kandidaat. Die maken hem sterker om de stap te zetten richting werk.
  • Jouw kandidaat wordt zelfverzekerder. Hij maakt zijn marktwaarde zichtbaar in een persoonlijk Business Model Canvas (BMC). Hij formuleert acties en brengt ze samen in een actieplan. De coaching resulteert in deze twee documenten.
  • Op het einde van het traject bespreekt de coach met jou het BMC en actieplan van jouw kandidaat.

Sofie:
"In het begin zag ik nog niet zo het nut in van het BMC. Maar naar verloop van tijd zag ik dat iedere sessie wel bijdraagt tot een bepaald stukje van het BMC. Ik ben daar dan ook steeds meer mee gaan werken en gaan invullen."

Partner worden in Boost2work?

U wilt net zoals VDAB_GTB, CM, Idewe, KBC-verzekeringen partner worden van Boost2work?

Contact en meer informatie

Ann Engelen, Stafmedewerker team werken Stebo
ann.engelen@stebo.be
0479 60 52 87

 

Boost2work

een initiatief van

Stebo vzw

Windekestraat 1, 3600 Genk

089 32 95 30