Heb je jouw woning de laatste 2 jaar aangepast of verbeterd? Dan kom je misschien in aanmerking voor Mijn Verbouwpremie. Vraag het zeker na in het woonenergieloket van je gemeente.
Om Mijn VerbouwPremie online vlot aan te vragen, heb je verschillende bewijsstukken nodig, zoals specifieke attesten, facturen en offertes. Die krijg je van de aannemer. Het invullen van attesten en opstellen van correcte offertes en facturen met voldoende details, behoren tot diens normale dienstverlening.
Tip: Hoe meer details op facturen en offertes vermeld staan, hoe sneller je aanvraag behandeld kan worden!
Staan er werken uit meerdere premiecategorieën op eenzelfde offerte of factuur? Dan is het belangrijk dat de prijs ervan duidelijk opgesplitst is.
Vereisten factuur
Deze info moet zeker op je factuur vermeld staan:
- adres en bedrijfsgegevens (zoals btw-nummer) van de aannemer
- factuurnummer en -datum
- werfadres en gegevens van jou als verbouwer
- prijzen exclusief en inclusief btw
- de technische en energetische eigenschappen van de materialen (bv. isolatie, hoogrendementsglas) en/of geplaatste installatie (bv. warmtepomp, zonnepanelen), zoals specifiek vermeld bij elke categorie van werken van Mijn VerbouwPremie. Het woonenergieloket van je gemeente kan je hierbij helpen.
- de oppervlakte(n) van de gerenoveerde constructies (bij dak, buitenmuur, vloer, ramen en deuren)
Meer informatie over de attesten
Meer info over de nodige attesten vind je terug op de website van Mijn VerbouwPremie.
Kosteloze hulp bij aanvraag Mijn VerbouwLening
Heb je hulp nodig met je digitale premieaanvraag?
Maak een afspraak op het woonenergieloket in jouw gemeente voor kosteloze ondersteuning. Vergeet je e-ID of itsme met pincode niet!