Wie?
Een eigen winkel of showroom voor interieur inrichting, dat was de droom van Line. Deze gedreven, enthousiaste, jonge onderneemster maakte haar droom helemaal waar en opende vorig jaar in de Baron Ruzettelaan in Brugge haar eigen interieurzaak L-Interieur. Vooraleer ze deze stap durfde te zetten, testte ze haar concept gedurende één maand in The Box Brugge.
Waarom The Box?
“Ik twijfelde tussen een eigen toonzaal of een kantoor met de focus op reclame en promotie. Via mijn moeder kwam ik in contact met The Box en besliste ik een eigen winkel gedurende een maand uit te proberen. The Box maakte dat heel gemakkelijk, het is echt wel plug & play. Alle basisvoorzieningen zijn aanwezig en de belangrijkste zaken zijn geregeld. De look en feel van The Box paste perfect bij mijn stijl, alleen de kleur van vloer vond ik niet mooi. Maar dat loste ik op met een zwart tapijt.”
Doel?
“Het belangrijkste doel was naamsbekendheid creëren en reclame maken. Maar als je een dienst biedt, moet je dat goed aanpakken. Dat deed ik door niet alleen te focussen op inrichting, maar ook decoratie en meubels aan te bieden. Ik kocht voor deze tijdelijke pop-up een leuke collectie decoratieartikelen. In het eerste deel van het pand presenteerde ik mijn decoratieartikelen, het andere richtte ik als showroom in, inclusief een tv- scherm met een voorstelling van mijn reeds gerealiseerde projecten.”
Uitdagingen?
“Het moeilijkste vond ik om een evenwicht te vinden tussen mijn halftijdse job bij een kastenbouwer, de aanwezigheid in de winkel en het beheer van de lopende projecten. Maar omdat ik zelf de openingsuren kon bepalen, lukte me dat wonderwel. Ik besefte ook dat ik het maximum moest halen uit die ene maand in The Box en ik zette alles op alles met een strakke planning.”
Het maximum!
“Een maand is snel voorbij, dus ik organiseerde verschillende evenementen om familie, vrienden, kennissen, sympathisanten en andere geïnteresseerden te laten kennismaken met L-Interieur. Naast een openingsweekend plande ik ook een Ladies Night, in samenwerking met verschillende vrouwelijke ondernemers. Tenslotte organiseerde ik het laatste weekend een kortingsweekend om mijn stock zoveel mogelijk te verkopen.”
Goede investering?
“Absoluut! Ik had op voorhand geen hoge verwachtingen, maar het resultaat was heel goed. De verkoop mijn decoratieartikelen zorgde er niet alleen voor dat ik uit de kosten kwam, maar het werkte ook drempelverlagend. Klanten stappen nu eenmaal gemakkelijker een zaak binnen waar ook leuke hebbedingen verkocht worden, dan een enkel een showroom voor interieur inrichting. Bovendien haalde ik er ook nog een project uit. Daarnaast waren mijn twijfels om een eigen toonzaal te openen helemaal weg. Meer nog, ik vond het spijtig dat ik na één maand The Box moest verlaten, maar ben ook meteen op zoek gegaan naar een geschikt pand.”