Doelgroep
Anderstalige en Nederlandstalige huishoudhulpen die werken met dienstencheques
Inhoud
Met deze 6 keuzeopleidingen bereid je jouw huishoudhulpen voor op het contact met verschillende mensen, omstandigheden en producten.
- Algemene communicatie: De huishoudhulpen leren helder communiceren over specifieke situaties in hun dagelijkse job. Van de eerste kennismaking met de klant, over afspraken maken en verwachtingen helder krijgen, tot feedback geven aan de eigen werkgever.
- Assertieve communicatie: De huishoudhulpen leren verschillende communicatievormen te (her)kennen en toe te passen om correct te reageren in verschillende omstandigheden.
- Omgaan met digitalisering: De huishoudhulpen leren werken met digitale apps die hun werk makkelijker maken. Dit op vlak van mobiliteit, taal, communicatie met klant en werkgever, en meer. Ze leren de belangrijkste termen voor gebruik van computer, tablet en smartphone.
- Ergonomie: De huishoudhulpen krijgen inzicht in de belangrijkste fysieke risico's in hun job en in verschillende werksituaties bij klanten thuis. Ze ontvangen tips en hulpmiddelen om deze te voorkomen.
- Productkennis: Een goede kennis van materialen, producten en schoonmaaktechnieken voorkomt schade bij de klant én gezondheidsproblemen bij de huishoudhulp.
- Schoonmaaktechnieken: Met een goede organisatie krijgen huishoudhulpen hun werk kwaliteitsvol en op tijd af. Ze leren structureel en efficiënt te werken volgens een goede werkplanning en -organisatie. Daarnaast oefenen ze de basisprincipes van professionele en efficiënte schoonmaak en onderhoud in.
Opleidingsduur
3u per module
Aanpak
- Inhouse: we gaan aan de slag met de huishoudhulpen uit jouw organisatie. Samen prikken we datum en plaats.
- Open aanbod – voor huishoudhulpen uit diverse organisaties: bekijk onze activiteitenkalender
Opleider
Thomas Devens en Ayse Demirci
Kostprijs
Offerte op maat